söndag 21 november 2010

Gudomlig närhet

Den gudomliga närheten skiljer sig ingenting ifrån den mänskliga. Den som längtar efter mänsklig närhet längtar verkligen efter gudomlig närhet. Närheten verkar i oss även när vi är ensamma. Så¨som i himmelen så och på jorden, eller så som på moder jord så och i himmelen. Vad kommer först, hönan eller ägget? Sanningen är den att hönan och ägget är samma sak. Den ena kommer inte före den andra. De kommer samtidigt. Det ägg som kläcks är detsamma som hönan som lade det. Vad kom först, du eller dina föräldrar? Först och främst verkar vi i nuet vilket är det enda som finns. Varken då eller sen är verkligt. Vad som är nu är det enda verkliga. Vad kom först, du eller dina föräldrar? Skolan säger att våra föräldrar kom före oss men Gud säger att vi ÄR här nu, samtidigt. Sanningen är att i samma stund som våra föräldrar föddes så föddes även vi. Sanningen är att vi och våra föräldrar är samma sak. Vi är våra föräldrar. Förälskelse fungerar på samma sätt. Vi är vår förälskelse. Sanningen om föräldrarna är samma som sanningen om förälskelsen. Vi är våra föräldrar och vi är förälskelsen.

När sanningen om kärleken går upp för oss vet vi att skolan iscensatt sanningar som kanske inte är så sanna. Verkligheten visar sig när vi ska svara på evighetens frågor till oss. Verkligheten uppenbarar sig när vi hörsammar dessa frågor. Verkligheten felanmäler och felanmäler och felanmäler ända tills vi upptäcker vad som är fel. När vi upptäcker vad som är fel erbjuds oss en lösning. När vi erbjuds en lösning vet vi vad vi ska göra. När vi vet vad vi ska göra verkar livet med oss. Viljan verkar med oss. Viljan känns igen som längtan efter närhet. För verkligheten förstår alltid ensamma själars törst, eller längtan efter närhet som en längtan efter Gud. Verkligheten är en gång konstruerad likt en kontrastverkan. När vi häller i kontrastvätska framträder bilden klart. Verkligheten förstår vår längtan efter att verka i kärlek. Människans kontrasterande verkan uppstår när vi föds till människor och kontrastvätska behövs för att vi ska se hela bilden. Vi lever i kontrasternas värld och kontrasterna är verkligheten obstruerad.

Vår uppgift är att våga hälla kontrastvätska i våra liv så att vi förstår verklighetens hela bild, inte bara den ena som våra ögon ser. Vi har verkligheten för vår inre syn och kroppens alla andliga ögon reagerar väldigt lätt på kunskapen om Kristus, Gud och Moder jord. Förlovningen med Kristus frigör oss i själen. Våra kärlekar är många men vår kropp och själ är EN. Sanningen om kärlekarna vänder på nästa blad i boken. Varje kärlek är ett blad i boken. Varje kärlek är vacker, varje kärlek är sann, varje kärlek är vågen, varje kärlek är som vår egen inre källa - sann i djupet. Varje kärlek är i skolan kunskapen om umgänget med andra människor och källans förståelse av samma sak är livet självt. Sanningen om livet självt är att kärleken blåser liv i oss. Den gnista som blåser liv i oss kommer från vår inre källa och kallas kärlek. När vi övar oss på att tända gnistan förstår vi att kontakten med andra människor är en hjälp och en gåva till oss men för att tända gnistan är andra människor inte vår enda möjliga väg. Sanningen är att värmen från vårt inre ska tända gnistan. Sanningen är att livets värme inom oss kommer att verka och källan öppnar sig. Var och en av oss känner kärlek därför att vi ÄR kärlek. Vi är evighetens hopp. Finn källan under handen strax under bröstet och hörsamma den. Vet att Verkligheten ljuder från topp till tå och mitt emellan sker livet i källans ursprungliga lovsång. Att vara NÄRA är att leva i mittens rike, skapa resonans för källan så att kärleksgnistan kan tändas och hållas brinnande. Ske din vilja så som i himmelen så och på jorden. Så som i himmelen inom så och på jorden utom.

Fri är den som känner igen sig själv. Fri är den som kommer nära sig själv. Fri är den som säger: Gud - alltså jag, åberopar källan inom varje gång orden stockar sig, varje gång ensamheten sätter in, varje gång skolan blir för tuff. För Gud - alltså jag är vad jag längtar efter. Gud - alltså jag lovar mig själv att aldrig någonsin svika. Gud - alltså jag älskar mig själv av hela mitt hjärta. När jag lovar mig själv evig trohet sker något som är utan sans. Min själ går in i Kristus själ och jag blir ETT med honom. Vd för Kristusmedvetenheten är jag själv och kommer jag inte vidare förebrår jag ingen annan än mig själv. När jag vill vidare vill jag vidare och källan erbjuder mig lösningar. När jag blir erbjuden lösningar vet jag med hela min kropp vad jag ska göra, eller vad jag är. För en lösning är inget handlande utan endast en knut som löses upp. Det du vet är sanningen. Det du vet är vad du vill uppnå. Det du vet är vad du ska göra. Det du vet är sanningen om kärlekens källa. Förståelse är lösningen. Vad är då förståelse? Förståelse är en knut i oknuten form. Att förstå är att knyta upp. Att förstå är att veta och att veta är att komma till insikt. Förståelse är verklighetens sätt att visa sig. Sanningen om kunskapens källa är kärlek.

Sann kärlek löser upp vägen till källan. Sann kärlek löser upp vägen till kärlek. Vårt sätt att se världen handlar om avstånd. Vi står i kontrast till och med ett visst avstånd till allt annat. När vi längtar känner vi avståndet som ett hinder att komma NÄRA allt, källan, kärleken, människor, Gud, oss själva. Den du och jag är, är fri ifrån avstånd. Vi är närheten, vi är källan, vi är kärleken, vi är människor och vi är Gud. Närhet handlar om att veta vilka vi är och omslutas av oss själva. När vi kommer ihåg vilka vi är sker något oemotståndligt med oss. När vi känner igen oss själva känner andra människor också igen sig själva. När vi känner igen kärleken känner andra människor också igen kärleken. Vibrationen finns alltid där och den verkliga vibrationen känns sann och vacker och ren. Nu känner vi kärlekens vibration. Här känner vi kärlekens vibration. Vi frigörs kind emot kind med Kristus och Jungfru Maria. Vibrationen treenighet blir ETT i dig och mig. I dig och mig finns Gud, Moder jord och Kristusbarnet som ETT. Du är ETT och jag är ETT och tillsammans är vi ETT.

2 kommentarer:

  1. Dina texter ger mig TRO, HOPP och KÄRLEK!
    Underbara Jennyli!

    SvaraRadera
  2. Tack underbara Hope ;)
    Kärlek...

    SvaraRadera