torsdag 15 november 2012

Dans på de saligas ängder

Min glimt av paradiset skedde i en mycket verklig dröm. Det var när jag vaknade upp som det kändes overkligt! Budskapet kom till mig dagen efter drömmen och publiceras fredagen den 16 december i Budskapsportalen på www.siljansmasar.com
 
 

Salighet är lite av ett mysterium för oss människor som vi inte kan föreställa oss med vårt förnuft. Mitt möte med saligheten skedde i natt och jag vaknade plötsligt upp till en helt ny verklighet. Min kära väns mamma gick nyligen bort och jag spelade på hennes begravning. Det ena stycket jag spelade var just ”Dans på de saligas ängder”. Valet var enkelt eftersom jag vet att vi människor får dansa på de saligas ängder efter att vi lämnar detta jordeliv och åker hem till paradiset. Men aldrig kunde jag föreställa mig känslan i denna dans och vidden av denna verklighet!

Utom alla tvivel ville hon ge mig en glimt och smak av denna saliga dans som tack! Men känslan som gick genom min kropp var lika verklig som om jag vore där på riktigt. När jag vaknade upp efter drömmen förstod jag att det är den här världen som egentligen är drömmen, medan dansen på de saligas ängder är verkligheten! Kunskapen om detta gjorde att allt kändes så oviktigt plötsligt. Det enda viktiga är att verka för att verkligheten ska bli synlig för oss människor. Människan bär denna verklighet med sig i sitt själsliga frö som ett minne av paradiset vi kommer ifrån. Människan känner igen sig och lider för att lloce av folket vet allt om detta och ändå inte förlöser oss från vårt mytologiska fängelse.

Hur ska lloce av folket kunna lära oss om paradiset? Med lloce av folket menas människans samlade kunskaper och erfarenheter som ligger nedärvda i vårt själsfrö, långt från vår fysiska hjärna. Det verkar som om folk i klassen fortsätter att lära sig samma saker om och om igen, vilket förhindrar detta frö att gro och visa sin fulla prakt och visdom. Inte många människor lägger någon vikt vid vad som ligger dolt i denna enorma kunskapsbank. Mestadels rättar vi oss efter vad som står i de skolböcker som serveras oss och i media och mainstreamlitteratur och kultur. Vi är själva ett allvetande bibliotek, vars kunskapsbank är total. Men nyckeln till detta bibliotek är insikt, istället för utsikt! Sök inåt istället för utåt!

Inom var och en av salighetens själar (du och jag) ligger denna kunskap dold, människans samlade kunskap, i ett enda litet frö. Med ett enda litet klick ska du öppna denna bank inom dig! Med känslan som jag fick av den saliga dansen så kan jag lätt förstå hur ofria vi är här. Medvetandet fångar oss i en mycket begränsad värld av felsökande och rättsökande! Mellan rätt och fel, mellan upp och ner och mellan kärlek och hat befinner vi oss i en ständig bergochdalbana som gör oss åksjuka, yra i huvudet och tveksamma inför livet och meningen med allt.

Där, i den saliga dansen flöt allt lätt och mjukt i behagliga och flödande rörelser runt, upp och ner och fram och tillbaka. Dansen följde en livspuls och ett naivt skapande flöde, omöjlig att föreställa sig i vår vanliga verklighet. Min dans på de saligas ängder väckte mig till en insikt om att ingen människa är viktigare än någon annan. Det är själva flödet och den stilla rörelsen i livets centrum som skapar varma känslor och levande fläktar i linkjolen runt min midja. Skapelsecentrumet finns i mig! Mun mot mun med livet flödar jag fram över fingolvet eller den gröna ängen! Min upplevelse av den saliga dansen visade mig att livet på Jorden leder oss bort från livets källa, men också hem, därför att fröet i djupet av vår själ vet och minns dansen varur vi alla blivit till.

Han och hon gör dansen hel. Men han och hon är abstrakta begrepp på män och kvinnor i vår värld och saknar egentligen betydelse. Män och kvinnor virvlar runt varandra därför att vi är ett och samma. Vi är födda ur samma virvel, eller ur samma saliga dans. Vi var ett i begynnelsen. Män och vita kläder är samma sak som kvinnor och vita kjolar. Njut av den virvel som du är kommen ur. Möt den man eller kvinna som en gång var en del av dig och bli hel!

Män och kvinnor på jorden är ytterst och absolut, inget annat än samplade ur varandra. Män och kvinnor virrar runt bland varandra för att till slut och äntligen hitta sig själva igen. Vurmen för det motsatta könet är skapad i samma ögonblick som serafer och änglar vägde två skålar i sina händer! Motsatta könet vände bort och tog en annan riktning. Män och vackra kvinnors långa kjolar lämnade varandra som uppståndelsens mirakel längtade efter att återförena. Salighetens dans kunde i en begynnelse inte ta slut när den väl hade börjat. Mänskligheten, naken och ärlig, är kommen ur denna virveldans, likt hela vårt universum och alla universa! Män och kvinnor längtade tillbaka till ursprunget och sökte varandra för att skapa nya danser. Mänsklighetens längtan tillbaka till den saliga, njutningsfulla dansen, har skapat fler och fler danser och fler och fler människor.

Men ursprungskällans saliga danspartner ligger fortfarande i djupet av din själ och väntar på att bli uppbjuden till dans. Ingen annan människa än du själv, kan kommunicera med källans och ursprungets saliga danspartner. Minnet av ett äventyr ligger där som en liten påminnelse och vägledare för dig och mig att hitta denna partner! I dansen virvlar kjolen runt och slår ut sina vackra blad likt en vacker luminatablomma som glöder inifrån och ut!

Minnet av ett äventyr visar oss vägen. Minnet av ett äventyr väcker den sovande danspartnern till liv i vårt inre. Minnet av ett äventyr vänder tröjan rätt. Minnet av ett äventyr lyfter blicken bort från små detaljer och konflikter i vardagen som inte betyder någonting. Minnet av ett äventyr öppnar dörren till skapelsens källa i vårt inre. Möt din danspartner där och bjud upp till dans. Möt din danspartner och njut av begynnelsens saliga dans. Märk hur alla klyftor, skillnader och motsatser bara raderas ut i en enda lång kadens! Låt karusellen sakta ner. Låt dansen lugna sig och frigör dig från din yrsel och ditt tvivel. Möt din själsfrände och följsamheten i kärlekens källa, i ditt inre. Låt drömmen bli verklighet! Låt drömmen bli verklighet!

Tacksamheten är djup inom mig att jag fick lära känna dansen på de saligas ängder och förstå det lidande vi erfar här på det fysiska planet! Jag fick möjlighet att förstå lidandet ur ett helt nytt perspektiv. När saligheten togs bort i ett enda ryck, i mitt uppvaknande mitt i natten, då förstod jag klyftorna, sprickorna och skillnaderna som är vårt lidande. När de överbryggas försvinner lidandet och allt blir saligt, i ett enda varande. Alla människor blir ett och samma, lika viktiga. Alla företeelser, händelser, jobb, uppdrag, känslor, länder, mm blir ett och samma och lika viktiga. Lidandet uppstår i bergochdalbanan när vi tror att vi går från den ena till den andra, eller från det ena till det andra. Det är en illusion. Allt hör ihop inom oss, i ett enda plan utan fallgropar! Allt hör ihop i en enda skön, ljuvlig och salig dans.

Inom mig talar salighetens rike till oss alla!

Jennyli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar