söndag 18 mars 2012

Lycka är!

Jag har skrivit om detta tidigare och jag måste göra det igen för att påminna mig själv. Vi får se vad som kommer i dag. Med lycka, är det som med tv`n. När man sätter på den så visar sig en bild. Förstår jag detta rätt, så är det lyckans bild. Människan har en on/off knapp, alltså. Då jag trycker på knappen sätter jag på strömmen. Den bild som kommer på min ruta är evighetens bild. Då kan man fråga sig om den alltid är lycklig. Jo, eftersom LYCKA ÄR! Lycka är det ENDA som är! När jag trycker på off, då ÄR det inte längre! Så enkelt är det. Jag tror att det var exakt samma som jag skrev förra gången, men då med ett antal fler ord.

Det är jag själv som bestämmer när jag ska trycka på on-knappen. Men hur gör man det om man är försatt i off-läge? Det kan ibland vara omständigheterna som hjälper oss. Men om vi är beroende av omständigheterna, då kan vi få vänta väldigt länge på att få njuta av lyckans eviga bild inom oss. Först när vi stuvar om lite i tankarna, börjar vi lära oss att det vi tänker på, det skapar vi. I off-läget blir tankarna ofta i stil med, jag har inte vad jag behöver för att vara lycklig, eller, det som händer i mitt liv, gör mig inte lycklig. Då är det precis det vi får också. För att stuva om, börja om och göra rätt, behöver vi trycka på on-knappen. Då är vi uppkopplade och kan ta emot det sanna, levande flödet från lycksaligheten.

On-knappen ligger i hjärnan, men evighetens källa ligger djupt inne i magen, strax under bröstet. Denna källa är ren lycka. Det enda som ÄR. Tryck på on-knappen som sitter i hjärnan. Din on-knapp, vet bara du, hur den ska tryckas in. Det kan vara minnet av ett äventyr, som trycker på din knapp. Det kan vara tanken som du får när du ser ett sovande barn. Tankeimpulsen, ger upphov till en omedelbar känsla i magen. Du har tryckt på on-knappen till den egen inre och eviga källan. Du är källan och du är pekfingret som trycker! När jag sen tryckt på knappen och lever mitt liv i On-läge, då lever jag verkligen och lyckan drar till sig ännu mer lycka! Lika attraherar lika!

Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar